How can foreign relations be conducted according to feminist principles in a time when we are about to join a military alliance, and our neighbour across the border has attacked another sovereign state? What will be Finland’s role as a potential Nato country, continuing to be active in foreign politics? What kind of foreign policy can the state afford whilst the defence budget keeps increasing?

The Helsinki Green Society is pleased to welcome you to a pre-election discussion about the future of feminist foreign policy at Rauhanasema in Pasila on 23 March, starting at 5pm.

At the panel discussion we will hear thoughts from a group of Green foreign policy experts and candidates in the upcoming election:

• Minister for Foreign Affairs Pekka Haavisto
  • MEP Alviina Alametsä
  • Researcher Riina Bhatia, YTM, MSc

This Helsinki Green Society event is open to everyone and follows the principles of a safe space. Vegan snacks and new Green friends are on offer, and afterwards you can continue the evening in a nearby pub for as long as you have things to say.

Facebook event: https://fb.me/e/5ITheJW5X

The event will be in English.

Miten ulkosuhteita voi hoitaa feministisesti ajassa jossa olemme liittymässä sotilasliittoon, ja rajanaapurimme on hyökännyt toiseen itsenäiseen valtioon? Mikä on Suomen rooli mahdollisena Nato-maana jatkamassa aktiivista linjaa ulkopolitiikassa? Millaiseen ulkopolitiikkaaan valtion varat riitävät kun puolustusbudjetti kasvaa?

Tervetuloa Helsingin Vihreän seuran vaalitapahtumaan keskustelmaan feministisen ulkopolitiikan tulevaisuudesta Pasilan Rauhanasemalle 23.3. klo 17.00 alkaen!

Paneelikeskustelussa näkemystään avaavat Vihreän ulkopolitiikan tuntijat

• Ulkoministeri Pekka Haavisto
  • MEP Alviina Alametsä
  • YTM (Rauhan- ja konfliktin tutkimus) Riina Bhatia.

Helsingin Vihreän seuran tapahtuma on avoin kaikille, ja noudatamme tilaisuudessa turvallisemman tilan periaatteita. Tilaisuudessa on tarjolla vegaanista purtavaa, uusia Vihreitä ystäviä ja ilta jatkunee läheisessä kuppilassa niin kauan kuin puhuttavaa riittää.

Facebook-tapahtuma: https://fb.me/e/5ITheJW5X

Tilaisuus järjestetään englanniksi.